soleeeeeeen

japp, dit ska ja snart :D eller snart&snart, i februari :D
pappa ringde just&sa att dom hade bokat resan nu, så vi ska till canarie öarna typ :)
en hel vecka med bara sol sol sol&bad :D

idag har det inte hänt mycket i skolan inte..
målade en stor affisch typ om 3ornas fest imorgon haha
man kan inte missa det iaf :p
vad äre annars som hänt då ..
har fått förfrågan om ja kan vara barnvakt hos en familj några ggr i veckan,
annars inte så mycket tror ja.
har inte haft nått att göra idag så ja gjorde en sånhär som många andra gjort ..
så enjoy

100 saker om mig,

1. jag heter emma sofie blomqvist är 17 år
2. jag kallas emmson av några
3. bor hos mamma på veckorna och pappa ibland på helgerna.
4. har fyra syskon. 2 hos mamma: mathilda och josefine. och 2 hos pappa: william och thea
5. har även en boyfriend också, rikard
6. tränar gymnastik för 5 och 6åringar på onsdagar med två andra
7. jag är lat :p
8. gillar Desperate Housewives, 2 and ½ men, Will and Grace, scrubs och några andra kuliga serier.
9. jag tror att jag ska dö när ja målar naglarna eftersom nagellacket är så starkt, ja får typ lite svårt att andas faktiskt.
10. jag har bitit på naglarna men gör det inte längre, stolt :D
11. jag har som mamma kallar det "ticks eller tvångstankar, som kan vara farligt om ja fortsätter". jag "hackar" med tänderna. typ biter ihop 2 ggr på höger sida och 2 ggr på vänster sida när ja ser en fyrkant etc
12. jag kan bli så arg att jag skakar ibland. Kan bevittnas av bla Lisa
13. samlade på tablettaskar för några år sedan, har ungefär 300, tomma alltså.
14. Mamma säger att jag har ett sjukligt beteende när det gäller pengar och kläder.
15. hon säger också att jag har 100 skor och 100 väskor, vilket jag verkligen inte har :O
16. jag kan känna mig naken om jag glömt örhängen en dag
17. jag är bra på att göra av med mina pengar.
18. jag hatar att jag snart är den enda i min vänskapskrets osm inte fyllt 18 än :@
19. för er som inte vet är jag född 1990, om det någonsin skulle ha undkommit någon. är född så tidigt så ja fick börja lite tidigare, inte hoppat över nån klass som de flesta tror..
20. när jag var liten hade jag en sjukdom typ som gjorde mig konstig om jag åt röda saker, typ jordgubbar.
21. jag har två katter och en kanin.
22. jag är född i västerås.
23. jag har bott i fagersta, karlstad och kristinehamn.
24. mina föräldrar flyttade isär när ja va lite mer än 1år.
25. när ja pratar omdet kan ja börja grina...
26. jag är jätte känslig! kan börja gråta för minsta lilla.
27. efter gymnasiet ska jag jobba någonstans eller plugga vidare till lågstadielärare.
28. jag första puss fick jag i 8an (om man inte räknar med dom på dagis och så)
29. jag har svårt att somna på kvällarna,
30. min bästa bästa kompis heter Lisa, och hon är (Y) :P
31. jag har varit i : i USA, spanien, canarie öarna, danmark, cypern, turkiet, thailand , gottland och öland haha
32. när jag äter mat hos folk första ggn så .. bara funkar det inte. oftast. jag får typ .. aa blää
33. på min fritid städar jag bla hos min mammas moster Jenny.
34. jag går sista året på handelsprogrammet. vilket jag lite ångrar.
35. miami glow by J.Lo kan vara den bästa parfymen ever !
36. jag är en såns om gillar att ha saker att göra, tar på mig för mycket saker bland.
37. jag tycker sälv att jag är rolig, men ofta inte så många andra
38. min pappa och farmor + bor på landet, farmor bor 1km från pappa typ.
39. jag övningskör med farmor, (hon är 61 så hon är inte västa gammal) hon har faktiskt varit bilskolelärare så det är gööör bra!
40. jag var på min andra teori på bilskolan idag. det var farmors krav för att hon skulle betala allt.
41. min farmor tror att jag fortfarande är typ 10 ibland.
42. jag känner mig ofta elak
43. jag är nog ganska långsint, fast ja inte visar det.
44. är inte alls mycket för märkeskläder, har väl några byxor, men inte mer !
45. tycker det är onödigt att köpa ett linne för 800 när man kan köpa flera tröjor för samma pris.
46. skadeglädjen är den enda sanna glädjen. så sant så sant.
47. jag har varit på magic kingdom / disney world och de va skithäftgt.
48. efter berg-och-dalbanan på seaworld klarar jag nog allt! hell yeah
49. jag äääääääälskar berg-och-dalbanor
50. jag shoppar helst ensam
51. tycker det är kul att baka
52. och tråkigt att träna.
53. skulle vilja kunna sova länge på mornarna.
54. har ingen kontakt med mina vänner från mina yngre år, förutom sandra.
55. gillar inte ketchup eller korv BLÄ
56. gillar musik som spelas på radion skulle ja nog kunna säga, ingen speciell artist så. förutom the sounds !!!
57. kan bli helt skitarg om nån har pengar och inte jag haha ( vilket händer gaaanska ofta)
58. det roligaste änmet i skolan har hittills varit naturkunskap.
59. det tråkigaste .. engelska
60. jag gillar att pussas :) fast bara med rikard
61. jag skulle vilja flytta hemifrån.
62. jag ska snart flytta :p från lillheden till marieberg
63. innan jag dör ska jag: äta en hel big mac, äta korv och ketchup, göra en pretty women-shopping ( 100 påsar typ ), åka till USA många mer gånger, skaffa familj och sådär, dock inte volvo jag vill ha en bmw x eller c5. vet inte varen heter men snygg och go ären haha
eftersom ja får lite idétorka här framför skärmen så blir nästa nummer 73 eftersom i 63 vare så många grejer haha
73. jag vill vara organisterad annars funkar endel saker bara inte
74. jag hatar gammel-lukten somm finns typ i gamla böcker och hemma hos tanter och sådär, urk
75. hatar även sånna som ljuger mig rakt upp i ansiket ........................
76. har alltid med mig plåster, mobil, hörlurar, läppglans nycklar och plånka i väskan. eller iaf vääldigt ofta
77. när ja va mindre tyckte jag att emma va så inåthelvete fult
78. min favorit lek när ja va lite var affär.
79. min farmor har kort på mig från varje år sen ja va typ två framför samma blommor i deras trädgård
80. jag är allt en friluftsmänniska tror jag. fast ändå verkligen inte
81. ormar är det allra allra värsta som finns.
82. jag stör mig på ganska många
83. jag har en låda där jag har massa hemliga saker och saker jag har sparat. där finns bla. en 2 år gammal råsa skummtomte som becca kastade med i brogårshallen. fråga mig inte varför
84. jag & lina har ett UF, vi heter . hm .. va vare nu igen, juste fibrix UF. tror vi haha
85. mina bästa minnen har jag med lisa !
86. min mamma jobbar på lindex och min pappa som plåtslagare.
87. jag var rädd för tomten ända tills jag var 13 eller 14 .. :$ ett år fick tomten (hans min farmors gubbe) bara ha en röd toppluva, ändå va ja rädd haha
88. jag är inte bra på geografi, speciellt inte i sverige haha
89. jag kan inte massa svåra ord
90. jag har inte många på min msn lista, inte heller många jag faktiskt skriver med.
91. jag har en efterfest, en bilddagbok, en blogg, en myspace och pinsamnt nog en lunar. men den är bra att ha ibland om man vill snoka lite :P
92. mina favoriter när ja va liten var sill, lax och skrivar ( lakrits godis )
93. turkisk peppar är mumma :D
94. jag kom på en till sak ja ska göra innan jag dör. jag ska prova KiteBoard, typ som vattenskidor fast med en såndär skärm i luften, typ som en drake. kul det låter.

95 vill även kunna surfa
96. gillar inte gitarrer för 5 jävla öre.
97. en gång var det en jag pussades med som ville hångla ( usch äckligt ord ) men det ville inte jag så jag liksom kollade åt andra håller samtidigt som han precis skulle börja så .. det slutade med att han slickade mig på kinden haha. tänkter INTE nämna namnet dock :P
98. jag hade 235 påäng när jag gick ur 9an. tror ja
99. jag älsakr rikard fröberg :)
100  100 måste ju va något jätte bra. men ja skriver nog anja-pärsson-backen på denna.
en vinter när ja skulle till skolan åkte ja ner för en liten backe typ vid mig, så typ längst ner skulle ja bromsa, det gick inte så jävla bra. jag ramlade. gjorde en anja pärsson "målgest" när hon slänger sig på magen mer både händerna och benen uppåt liksom. precis så gjorde jag.. fint emmson. dagen efter hade jag ju såklart detta i tanken och bromsade lååångt innan, ramlade dock då ändå :( haha. har även ramlat en gång när ja skulle upp för trottoaren där också. jag åkte upp för trottoaren, inte min cykel. kul historia alltså. 

ojojoj , jobbig grej ändå :p
nu blire sängen, hoppas ni fick reda på nått häftigt


hejpaa





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0