svininfluensan del II

Svininfluensa är en influensa som orskas av ortomyxovirus endemiska för grispopulationer. Den upptäcktes först 1930 och hos grisar är den vanlig och ibland dödlig. De influensavirus, som orsakat svininfluensa, som man idag har lyckats isolera tillhör antingen släktet influensavirus typ C eller någon av ett antal olika subtyper av släktet influensavirus typ A,[1] vilka är följande: H1N1,[2] H1N2,[2] H3N1,[3] H3N2,[2] och H2N3.[4]

Idag känner man till tre subtyper av influensavirus typ A som cirkulerar i världen, hos grispopulationer, vilka är H1N1, H3N2, och H1N2 .Före 1998, var det uteslutande subtypen H1N1 som förekom hos grispopulationer i USA.

nu skrattar jag. har läst högt för lisa från wikipedia. vi sitter här&planerar våran död.
om jag har det - då har ju lisa det. om lisa har det - då har ju jag det. definitivt

läser vidare ...


Kommentarer
Postat av: Äva

Ni är allt roliga ni he,he! tänk om Jenny o jag blev smittade när vi var i Queens Park o hälsade på dej! Hjääälp!!! Sköt om dej Många kramar Äva

2009-06-26 @ 10:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0