fråga

har en liten fråga till er, vet ni va nare är? vad har man om man har nare?
majja får inte svara :p

sitter i min säng, har precis ätit lasange med familjen här nere, va för en gångs skull en lugn middag. och gott var det! har mått illa dom senaste timmarna så ja åt inte så mkt, ville inte riskera att spy äver hela bordet liksom. men det gickbra och somsagt det va gott också. hoppas det är fint väder hela helgen. vill ligga på en filt någonstans och bara ligga där. gärna med någon som spelar piano brevid också .. skulle sitta fint som snus det!

nu är jag lite sådär tankspridd igen. sitter hemma, helt själv, tänker för mycket. därför kommer nog detta inlägg bli lite längre än såhär. eller så är det bara tankar om när ja ska använda mina nya skor eller hur ja ska ta mig till när ja kommer hem till sverige och ska rensa ut mitt rum. har kommit på att ja måste göra det!
har funderat på vad som ska slängas, vad som ska göras om/fixas till osv. slänga/skänka bort alla fula väskor jag har, kolla vad det eg är i dom två flyttlådor som fortfarande är i mitt rum osv osv osv, lisan är allt för lång. och föresten nu när ja kom på det måste ja vika in det här; mamma kan du vattna mina blommor? när ja kom hem under påsk var alla nämligen bruna och halvdöda. till&med babugrejerna va bruna. hoppas ja inte gav dom för mycket vatten när ja väl gav dom .. aa som ni kanske märker, för mycket konstiga tankar..

skrev i inlägget om när ja skulle åka hem att vi åker 07.10, det är fel, med hela 20 minuter. vi åker inte förän 7.30 alltså :p tänkte bara rätta till det medans ja kom ihåg det.

idag har jag och lisa pysslat, bilder kommer längre ner. vi gjorde en varsin sparbössa. nu är det, som tidigare sagt, inte långt kvar och pengar måste sparas för att kunna shoppa till vi droppar det sista vi gör. kanske till&med att lite pengar kan följa med hem? min blev grön&blå med prickar. lisas blev orange med röda och gula blommor.
har också köpt en fiffig vattenflaska. perfekt när man ska på picnic. det är en vanlig vattenflaska, men i mitten utav locket är en ganska tjock "stav" med vatten, som man lägger i frysen. så när man hällt i vatten i själva vattenflaskan så sätter man fast staven i locket och så hålls vattnet kallt, bild kommer även på det!

tog precis upp mitt nya lypsyl och såg ett stort hål efter daisys finger i burken, fint! kom då på något konstigt sätt att tänka på våran nästa au pai-träff. vi ska till ett tivoli. det tycker ja ska bli jätteroligt! det är inte förän i juni någongång men jag ser verkligen fram emot det!

detta är det första året på länge som jag faktiskt inte själv har en skolavslutning .. det första året jag utan att behöva krånga kan se alla mina syskons avslutningar.. men det blir ju inte riktigt så iår ändå. Men jag ska klä mig i vitt, leta upp en syrénbuske och blunda och tänka på mig mina gulle syskon! gud va ja älskar er!! Mathilda, Thea, William och Josefine!

för varje "stycke" i detta inläg har ja gjort ett mellanslag, lyssnat på pianot som plinkar från youtube och sedan börjat med ett nytt sycke som inte har haft något med det innan att göra. förstår om ni inte fattar nått. men det är skönt. jag fortsätter lite till ..

WHAAAAA, satt precis och tittade ner i golvet, lyssnade på musiken och fram kryper största spindeln någonsin, tur inte lisa är här. vänta lite .. måste .. göra mig av med den.

kitty lekte hjälte och slängde utt jätten genom fönstret. det va ju snällt, så ja slapp bli en mördare framför deras ögon. inte för att ja va tvungen att säga till dom meeeen.

bilderna som ja sa skulle komma lite längre ner, kommer imorgon. orkar inte nu ..

från en sak till en annan, eller hur skulle ni sammanfatta detta inlägg? jag skulle nog behöva ha en dagbok, så jag får lufta och lyfta på allt i min hjärna lite oftare.

nu ska ja gå till lisa, ska bara lyssna klart på plinkandet från youtube-pianot och blunda lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0