smink

kom på mig själv med att ha lent ansikte alldeles nyss, vet inte om det kan vara för att jag håller mina nyfunna rutiner? här kommer iallafall en liten bild + förklaringar på det jag använder dagligen.



1. Ansiktskräm, om jag använder innan jag går och lägger mig eller när jag behöver smörja in mig och den finns nära till hand. varför ja har anti-wrinkle är för att jag fick den i en "goodie-bag" som test för länge sedan och nu när det tog slut köpte jag en ny. samma.

2. Mineral foundation från Maybelline. Vet inte hur det kommer sig att jag köpte den från första början, tror ja ville prova någon ny och den va rätt så billig, köpte den när jag var i london och där var den ännu billigare än här i sverige. den funkar bra, täcker inte allt för mycket och den är lät att smeta på, som jag gör med fingrarna.

3. puder från Lóreal, är inte så superbra, men det funknar. vet inte riktigt varför ja inte gillar det för ja har haft det ett bra tag i några omgångar men det kan ha med att göra att ja inte fått rätt färg. tror ja. för täckande-mässigt är den bra. fast jag har den mest för att matta ner min foundation och för att jag har fått för mig att det håller längre med puder.

4. concealer från Nivea. den funkar helt okej och den är dryg.

5. Mascara från Lóreal, min favvo! den gör ögonfransarna långa och den är lätt att applicera. ibland använder ja också en mascara från Max factor, en ganska så ny med lila (?)borste med massa gummitaggar. just för att sära på fransarna mer.

6. Remover från Nivea. En specialare för ung hy. denna flaska har jag också fått som en test i någon påse för "länge sedan" men den har inte ens kommit till hälften. dryg med andra ord. jag brukar ta på den i två omgångar, pyttelite varje gång, för bästa resultat.

7. Tea Tree + Witch Hazel från boots. också en ansiktskräm. denna använder jag det första jag gör på morgonen, jag tvättar aldrig ansiktet på morgonen, bara noga på kvällen! och då åker denna på som är lite kall och som piggar upp. har för mig att den är bra mot finnar, men jag vet inte säkert.

sådärja! det är det jag använder och utsätter min hud för vardagligen. glömde dock att ta med min rouge som kommer från Isadora, en vanlig hederlig som håller i hundra år känns det som.
kul inlägg. inte. men aa så äre

har iallafall fått sjukt mycket bättre hy på senaste tiden så jag kör på!
nu blire pommes! adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0