måndag

herre guuuuuuud
gårkvällen hos och med jocke och lotta va toppen! god mat, bra sälskap och en sådär bra film :p när jag och herr fröberg skulle ta oss hem däremot vid halv 12, då hände det grejer!
vi hade parkerat bilen vid jocke och lotta, på gården. och när vi kommer ut så startar inte bilen, men smarta som vi är kommer vi på att vi ska butta igång den! vi börgar butta och den går nästan igång, men rille måste bromsa eftersom baksidans gungställning va ivägen. jahapp!? jag går upp till lotta och jocke och ber om hjälp och alla 4 börjar putta upp bilen - tillbaka till där den stod från början. (vad som bör tilläggas är att när vi puttade bilen var det lite neråt, när det skulle upp blev det såklart uppför) hej och hå, glid och putt. jag och lotta ramlade om vart annat, rikard och jocke försökte hålla takten med "heeej - hååå", det gick sådär. men två meter kanske vi kom. MAX. efter att ha förstått att detta inte kommer att gå så fick vi tag på adde som hjälpte och och vi kom tillslut ut från parkeringen och ut på gatan. då börjas det puttas igen. men utan framgång. så vi bestämmer oss för att bli bogserade hem! meeeeen efter 10 meter så hoppas bilen igång och vi kunde äntligen åka hem! TACK TACK TACK för hjälpen! 01.30 kom vi hem och somnade faktiskt inte på en gång, vi va helt uppe i varv efter allt slit, eller iaf jag. sakta men säkert åkte ändå ögonlocken ner tillslut!
herre gud, eller hur!?
om mindre än en timme börjar jag jobba och jag har precis smällt i mig en god och stor frukost, så nu måste ja göra mig iordning. hare fint! och hoppas ni får en bra start på veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0