emmsons goda lax - recept

här kommer receptet för herre va gott det blev

man behöver:
Lax
lite annat jox som man har hemma

ta en folie-bit och lägg en eller två laxbitar i mitten, släng på vad du vill ha. jag tog och pressade massa vitlök, skivade några morötter samt lite rödlök. men man kan ta vad man har hemma! sen la ja på ganska så mycket margarin, "knöt" ihop folien och in i ugnen! man behöver ju inte ha margarin, men det blir inte så torrt då..
jag kan inte riktigt dethär med tid i ugnen samt grader på ugnen men jag hade ca 200grader och laxen va inne i kanske 20 min? kommer inte ihåg riktigt men bra blev det iaf. riv lite moröter och lägg på en klick creme freige på tallriken och ät! jag brukar bli så mätt, därför har ja inge potatis eller liknande men det kan man såklart ha!

jag kallar receptet "lax och vad du vill"
bara man har lax så ordnar sig resten!
(grönsakerna eller va man säger ska bara ge lite smak, vet däremot inte om dom gör det men aa, tanken var den)
har ingen bild men smarrigt blire


Kommentarer
Postat av: Olivia

Hahaha receptet ur den lilla töntens kokbok :) recept from heaven!

2010-09-02 @ 10:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0