posten

sådär nu har jag varit på posten och blivit dumförklarad igen!
när jag och lisa va där pga av högskoleprovet så kändes det också som vi bara var i vägen och dumma i huvet.
men nu har jag iaf skickat iväg ett paket.
det blir nog inget stan idag, jag orkar inte! jag orkar inte ta på mig kläder, jag orkar inte gå till bussen, jag orkar inte åka buss i 30 minuter för att sedan svettas med en massa andra galna människor, jag orkar inte.
Däremot tror jag att jag orkar städa mitt rum, äta mat, äta glass och titta på tv tills lisa kommer, det orkar jag nog haha

jag börjar få lite ångest över vart mina pengar tar vägen när jag är här.
visst, jag har aldrig kunna hålla i mina pengar men nu har det nog gått lite väl över styr.
jag har varit här i 5 veckor = 5000 kr. jag har shoppat och betalat med mitt kort = säkert en 3000kr. dåå ska vi se hur mycket jag har sparat, ojdå inte ens 1000 kr. visst jag är i london oh all kostar i princip pengar här. men alltså dom 4000 som ja fått i handen vart har dom tagit vägen? visst en sor del av dom hänger nog i min garderob, en annan stor del har gått till att mätta min mage och godismage. oystercardet fyller ja ju på rätt ofta också .. men hallå nu äre skärpning som gäller. inge mer äta ute och köpa mat själv, jag måste äta hemma lite mer. inge mer shoppandes på ett tag (efter denna veckan) och sen får det faktiskt gå två veckor emellan varje shopping. ärligt alltså.
det är mycket jag har chans till att ändra när jag är här, men fyfan va lat jag är!
men allt handlar väl om att ta tag i saker också, på riktigt, inte gå in halvdant utan till 100%.

börja träna, sluta äta godis på vardagarna och trappa ner med shoppingen är något jag verkligen ska försöka klara av. Jag ska göra upp ett träningsschema, kanske använga ett gymkort istället för mitt visakort? jaa det är mycket man vill här i livet, men detta är ju igentligen en perfekt tid att börja träna eftersom jag har massa lediga timmar varje dag.
måste köpa ett par träningsskor!
fatta va gött om man tränar regelbundet, då kan man äta godis ibland på vardagarna! perfekt. jag måste börja träna!
kom gärna med tips för jag kommer inte känna mig lika peppad som jag gör nu tyvärr.

efter detta lååånga inlägg kanske ni förstår att jag är lite .. rastlös?
skulle ju kunna gå ut&gå eller så meeeeen nej. jag böjar med träningen nästa vecka ..
är det någon som tror att jag kommer klara det? haha inte jag.
nu ska ja städa. man kommer knappt in i mitt rum.
hejdå på ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0